З метою запобігання поширенню COVID-19 в Балаклійському ІРЦ запроваджено дистанційне консультування. Для цього Вам необхідно відправити на поштову скриньку Балаклійського ІРЦ (irc_bala@ukr.net) Ваші запитання, вказавши електронну адресу або номер телефону для отримання відповіді фахівців.
У мене немає ніг, але є почуття. Я не можу бачити, але я постійно думаю. Хоча я не чую, я хочу спілкуватись. Чому люди вважають мене непотрібною, безмовною, бездумною? Як і інші, я спроможна думати про наш світ.
Коралі Северс, 14 років, Велика Британія
Шановні колеги, друзі, батьки! Вітаємо вас на сайті Балаклійського інклюзивно-ресурсного центру Балаклійської міської ради Харківської області.
Наш сайт присвячено проблемам навчання і виховання дітей з особливими освітніми потребами та реалізації актуальних для вас питань. На сторінках сайту знаходиться багато корисного для турботливих батьків, небайдужих вчителів, фахівців, які працюють з особливими дітьми.
Сьогодні в Україні інклюзивне навчання організоване у майже 43% шкіл, працює понад 18 тисяч інклюзивних класів. За останні десять років інклюзія суттєво проникла в українські школи. Для порівняння, п'ять років тому в інклюзивних класах навчалося вдесятеро менше, ніж зараз. Разом із тим, дослідження якості інклюзивного навчання, проведене Державною службою якості освіти, виявило низку викликів на рівні організації інклюзивного навчання, кваліфікації вчителів, методичного забеспечення освітнього процесу, рівня фінансування, розвитку інфраструктури та забеспечення фінансування, взаємодії з інклюзивно-ресурсними центрами (ІРЦ). Пропонований матеріал покликаний допомогти вдосконалювати якість інклюзивного навчання у школах, де воно вже запроваджене, а також розпочати цей шлях закладам, які лише планують відкривати інклюзивні класи.
Нормативно-правова база щодо організації інклюзивного навчання
Закон України " про освіту" гарантує кожному рівні умови доступу до освціти та забеспечує батькам право обирати заклад освіти, програму, вид та форму здобуття освіти власними дітьми. Здобувачам освіти з особливими потребами необхідно забеспечити постійну або часткову підтримку під час освітнього процесу, втім держава має забеспечити доступ до освіти у школі на рівні з іншими дітьми. Здобувачам освіти з особливими освітніми потребами необхідно забеспечити постійну або часткову підтримку під час освітнього процесу, втім держава має забеспечити їм доступ до освіти у школі на рівні з іншими дітьми. За заявою батьків заклад зобов'язаний створити інклюзивний клас в обов'язковому порядку. Якщо ж особливі освітні потреби в учнів виявлені під час освітнього процесу , заклад докладає власних зусиль для їх мінімізації. Коли зусиль закладу недостатньо, керівник закладу рекомендує батькам звернутися до ІРЦ для проведення комплексної-педагогічної оцінки розвитку особи. Підтримку, з урахуванням виявлених у здобувача освіти особливих освітніх потреб, організовують на підставі висновку складеного фахівфцями ІРЦ. Заклад на цьому шляху не один - засновник забеспечує створення у школі інклюзивного середовища.
Знання керівником закладу освіти нормативно-правової бази щодо організації інклюзивного середовища - запорука конкретної реалізації усіх необхідних для цього кроків та налагодження якісного освітнього процесу. Орієнтація в законодавстві підсилює узгодженість дій, планування, контроль результатів, а також безперечним захистом від дискримінізації, упередженого ставлення до учня з особливими освітніми потребами, некомпетентних розпоряджень та намірів.
Організацію інклюзивного навчання у школі регулюють: