Усі ми приходимо в цей світ однаково беззахисними й на початку життя потребуємо турботи та допомоги. З часом, зростаючи, ми опановуємо певні механізми захисту, адаптації, взаємодії з довкіллям. Дітям з особливими освітніми потребами складно ввійти у навколишній світ, їм потрібно більше часу, більше турботи, більше допомоги./Files/images/pngtree-tree-vector-illustration-with-heart-shape-leaves-and-pink-color-isolated-png-image_5264803.jpg
Існує професія, яка об'єднує медицину, педагогіку та психологію. Це дефектологія. Фахівець у галузі дефектології може стати кращим другом і порадником для дітей з особливими освітніми потребами та їх батьків.

Загальні рекомендації від консультанта (вчителя-дефектолога) батькам:

  • Розширюйте знання дітей про самого себе (вік, стать, ім’я, прізвище) та про свою сім’ю (імена тата, мами, їхнє прізвище, імена бабусі, дідуся, братика, сестрички), про родинні та інші свята.
  • Разом з дітьми беріть участь у підготовці та святкуванні днів народження, інших свят; виготовляйте подарунки, виступи, родинні альбоми, малюйте дерево вашого роду тощо.
  • Закріплюйте правила культури поведінки у громадських місцях, вдома, дитячому садку, правила спілкування з дорослими та однолітками; пояснюйте їхнє значення.
  • Надавайте дитині право вибору. Діти полюбляють, коли їм дозволяють приймати рішення самостійно.
  • Хваліть дитину. Похвала для дитини є чудовим стимулом засвоювати правила поведінки.
  • Сприяйте спілкуванню дитини з іншими дітьми, засвоєнню нею правил взаємодії.
  • Будьте вимогливими, послідовними у вихованні дитини.
  • Формуйте у дитини знання та уявлення про країну і місто, в якому вона живе, за допомогою читання книг, перегляду пізнавальних відео, прогулянок, які супроводжуйте поясненнями та ін.

/Files/images/autism-removebg-preview-Photoroom.png-Photoroom.png

10 правил для батьків дитини з аутизмом. Варто знати і завжди пам’ятати певні правила взаємодії з дитиною, яка має аутизм:

  1. Приймати дитину такою, яка вона є.
  2. Виходити з інтересів дитини.
  3. Послідовно дотримуватися певного режиму і ритму життя.
  4. Виконувати повсякденні ритуали.
  5. Навчитися схоплювати найменші вербальні та невербальні сигнали дитини.
  6. Частіше бути присутнім у групі (класі), де займається дитина.
  7. Якомога частіше розмовляти з дитиною, відповідати за неї, допомагати їй давати найпростіші відповіді (так/ні; хто зробив – я! тощо).
  8. Забезпечити комфортне середовище для спілкування і навчання.
  9. Терпляче пояснювати дитині суть її діяльності, використовуючи чітку наочну інформацію (схеми, карти тощо).
  10. Не допускати перевтомлення дитини.

/Files/images/32a09995f6e0812.jpg

Батькам дітей з порушеннями слуху

Навчально-методичний посібник «Дитина з порушеннями слуху: поради батькам» містить інформацію, знання якої необхідне для правильного розуміння особливостей розвитку дітей, їх можливостей та потреб, а також практичні поради щодо організації навчання і виховання дошкільників глухих та зі зниженим слухом.

Батькам дітей з порушеннями зору

"Дивитися і бачити" Путівник для батьків дітей із порушенням зору

Батькам дітей із затримкою психічного розвитку

Поради батькам щодо особливостей виховання і навчання

Батькам дітей з порушеннями інтелектуального розвитку

Путівник для батьків, перспективи та реалії

"Любити і допомагати" путівник для батьків

Кiлькiсть переглядiв: 874