Шановні колеги, друзі, батьки!

Вітаємо вас на сайті Балаклійського інклюзивно-ресурсного центру Балаклійської міської ради Харківської області.

Наш сайт присвячено проблемам навчання і виховання дітей з особливими освітніми потребами та реалізації актуальних для вас питань. На сторінках сайту знаходиться багато корисного для турботливих батьків, небайдужих вчителів, фахівців, які працюють з особливими дітьми.

Перелік документів, необхідних для проведення комплексної оцінки дитини:

  1. Документи, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників.
  2. Свідоцтво про народження дитини.
  3. Індивідуальна програма реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності).
  4. Форма первинної облікової документації № 112/0 „Історія розвитку дитини”, у разі потреби – довідка від психіатра.

Центр проводить комплексну оцінку не пізніше, ніж протягом місяця з моменту подання письмової заяви батьків (одного з батьків) або законних представників та/або її особистої заяви (для дітей віком від 16 до 18 років) щодо проведення комплексної оцінки, а також надання письмової згоди на обробку персональних даних дитини.

Якщо дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:

  1. Психолого-педагогічна характеристика дитини із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного навчального закладу.
  2. Зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень, малюнки.
  3. Документи щодо додаткових обстежень дитини.

При повторному зверненні дитини з особливими освітніми потребами до центру подаються:

  1. Попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки.
  2. Висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічної допомоги із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку.

Батькам (законним представникам) можна подати документи до ІРЦ онлайн.


Сьогодні в Україні інклюзивне навчання організоване у майже 43% шкіл, працює понад 18 тисяч інклюзивних класів. За останні десять років інклюзія суттєво проникла в українські школи. Для порівняння, п'ять років тому в інклюзивних класах навчалося вдесятеро менше, ніж зараз. Разом із тим, дослідження якості інклюзивного навчання, проведене Державною службою якості освіти, виявило низку викликів на рівні організації інклюзивного навчання, кваліфікації вчителів, методичного забеспечення освітнього процесу, рівня фінансування, розвитку інфраструктури та забеспечення фінансування, взаємодії з інклюзивно-ресурсними центрами (ІРЦ). Пропонований матеріал покликаний допомогти вдосконалювати якість інклюзивного навчання у школах, де воно вже запроваджене, а також розпочати цей шлях закладам, які лише планують відкривати інклюзивні класи.

Нормативно-правова база щодо організації інклюзивного навчання

Закон України " про освіту" гарантує кожному рівні умови доступу до освціти та забеспечує батькам право обирати заклад освіти, програму, вид та форму здобуття освіти власними дітьми. Здобувачам освіти з особливими потребами необхідно забеспечити постійну або часткову підтримку під час освітнього процесу, втім держава має забеспечити доступ до освіти у школі на рівні з іншими дітьми. Здобувачам освіти з особливими освітніми потребами необхідно забеспечити постійну або часткову підтримку під час освітнього процесу, втім держава має забеспечити їм доступ до освіти у школі на рівні з іншими дітьми. За заявою батьків заклад зобов'язаний створити інклюзивний клас в обов'язковому порядку. Якщо ж особливі освітні потреби в учнів виявлені під час освітнього процесу , заклад докладає власних зусиль для їх мінімізації. Коли зусиль закладу недостатньо, керівник закладу рекомендує батькам звернутися до ІРЦ для проведення комплексної-педагогічної оцінки розвитку особи. Підтримку, з урахуванням виявлених у здобувача освіти особливих освітніх потреб, організовують на підставі висновку складеного фахівфцями ІРЦ. Заклад на цьому шляху не один - засновник забеспечує створення у школі інклюзивного середовища.
Знання керівником закладу освіти нормативно-правової бази щодо організації інклюзивного середовища - запорука конкретної реалізації усіх необхідних для цього кроків та налагодження якісного освітнього процесу. Орієнтація в законодавстві підсилює узгодженість дій, планування, контроль результатів, а також безперечним захистом від дискримінізації, упередженого ставлення до учня з особливими освітніми потребами, некомпетентних розпоряджень та намірів.
Організацію інклюзивного навчання у школі регулюють:
  • Закон "України про освіту";
  • Закон "України про загальну та середню освіту".

Новини

Опитування

Чи корисний для Вас наш сайт?

Календар

Попередня Березень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031